Бог може одночасно здійснювати переосутнення тисяч агнців у тисячах різних храмів – інтернет-видавництво Церкваріум
30
Пт., жовт.

Бог може одночасно здійснювати переосутнення тисяч агнців у тисячах різних храмів

Церква і коронавірус

Рейтинг користувача: 5 / 5

Активна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зірка
 

Чергова "порція" аргументів "за" від протодиякона Андрія Кураєва

Джерело: Lifejournal

Автор – протодиякон Андрій Кураєв

Реакція на статтю протоієрея Олександра Овчаренко

 «священик одноосібно і довільно не може змінювати, просто як йому заманеться, зовнішню форму і умови Таїнства»

Так тому свій перший запис на тему я і почав з фрази про те, що (припустимо) канонічний священик з відома свого єпископа.

«ми можемо увійти в той онтологічний момент, коли люди вперше причастилися Вічності – до апостолів у Сіонській світлиці на Таємній Вечері. Ми беремо участь у тій самій трапезі, а не у спогаді про неї і не у повторенні її»

Ой, це ж точна цитата з моєї книги «Протестантам про православ'я».

«При так званій "онлайн-літургії" відбувається саме повторення, якийсь перфоманс»

Де тут повторення і чого? Молитва священика та ж сама і одна. Навіть його благословляючий жест може залишитися одним, що охоплює і ту чашу, що стоїть перед ним, і відеокамеру з монітором. Бог може одночасно здійснювати переосутнення тисяч агнців у тисячах різних храмів (благо більшість православних живе в одному часовому поясі*). І це не вважається «повторенням».

Чому ж тоді онлайн-літургія вважається повтором?

І знову ж таки – ким вважається? Якщо її виконавці і учасники так вважати не будуть – то цей закид сторонніх критиків не означатиме нічого.

«Найбільше диво навіть не у тому, що хліб і вино у Чаші стали Тілом і Кров'ю, а у тому, що ми стаємо Христовими. А це можливо тільки у Церкві»

Здається, хтось тут плутає поняття «храм» і «Церква» (з великої літери).

Православна людина, яка зовнішніми обставинами відлучена від храму, але хоче тим не менше причаститися, цілком належить до Церкви.

«Через Святі Дари освячення підлягаємо ми самі:« святеє – святим»»

Саме так. І тому відстань і стіни не можуть бути перешкодою бажанням (інтенції) священика і його духовного чада прийняти це освячення і бажанням Бога подати і це освячення.

«Споживаючи Тіло Христове, людське тіло таємниче перетворюється на Тіло Христа. Так, з досвіду преп. Максима Сповідника, центральним моментом Літургії є «переосутнення причасників у Христа». «Хто причащається таїнства гідним чином, тих воно перетворює згідно самому собі». Христос перетворює вірних у Себе»

І до чого тут ці прекрасні слова? Вони описують наслідок причастя. А обговоренню підлягає питання про те, чи відбудеться воно при непереборному фізичному роз'єднанні «кліру та світу». Якщо відбувається – то і наслідки будуть такі ж, як і при «звичайному» причасті.

* Уточнюю: в одному поясі – вся Україна, Молдова, Румунія, Болгарія, Греція, Кіпр, Сирія, Ліван, Ізраїль, Єгипет. Це і є більшість православних храмів світу.