Назад до старообрядництва: в Росії думають над відповіддю Фанару – інтернет-видавництво Церкваріум
16
Нд., черв.

Назад до старообрядництва: в Росії думають над відповіддю Фанару

За кордоном

Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Интерв’ю помічника голови ВЗЦЗ РПЦ Леоніда Севастьянова

Після офіційного оголошення рішень Синоду Вселенського Патріархату, віруючі і ЗМІ чекають реакції як від офіційних спікерів РПЦ та УПЦ (МП), так і від неформальних громадських і медійних представників цих церков. Цікаву і досить сміливу думку з цього питання публікує Credo-Press.

Директор Фонду імені Григорія Богослова, помічник голови ВЗЦЗ РПЦ Леонід Севастьянов в інтерв’ю О. Солдатову запропонував своє бачення реакції РПЦ на рішення недавнього Синоду Вселенського патріархату. Новизна і креативність його ідеї полягає в тому, що пан Севастьянов пропонує розгорнути вектор руху МП в сторону старообрядництва, як споконвічно російського релігійного шляху.

У своїх роздумах з приводу останніх подій, радник митрополита Волоколамського Іларіона (Алфеєва) вважає, що «нинішня криза є системотворчою або кризою парадигми РПЦ останніх 400 років» і тому реагувати на неї необхідно, не відкидаючи традиції релігійного життя Московської держави як до реформи патріарха Никона, так і після неї.

«Справді, патріархом Никоном була побудована нова парадигма. Реформи Никона в XVII столітті були пророблені виключно заради єдності росіян з малоросами (українцями) і греками. Заради реформ була вирізана в буквальному сенсі третя частина російського народу. Майже у всіх монастирях (не тільки в Соловецькому) знищено російське чернецтво і замінено на малоросійське. Те ж стосувалася і єпископату. Гетто і спалювання російських людей почалися саме тоді».

З інтерв’ю зрозуміло, що пан Севастьянов вважає історичною помилкою саму реформу і переконаний, що виправити її можливо тільки повністю повернувшись до традиції старообрядництва. «Я пропоную повернутися до російської церковної парадигми. Необхідно усвідомити помилковість дій реформаторів в XVII столітті і реабілітувати лідерів опору – таких, як протопоп Аввакум, святитель Павло Коломенський і бояриня Морозова. Ми повинні жити російськими цінностями і в російській парадигмі. Повернення повинно бути радикальним – аж до відновлення двоєперстія та всіх інших літургійних особливостей Давньої Русі, включаючи знаменний спів. Тільки тоді ми зможемо знову мобілізуватися і легко вийти з майбутньої релігійно-ідеологічної кризи».

Слід зауважити, що на тлі подій, що розгортаються у протистоянні Константинополя та Москви, ідеї Леоніда Севастьянова виглядають не так вже й абсурдно, проте поки і не знаходять підтримки Чистого провулка. Хоча пройшло ще не так багато часу.